C.V

 

Ricard Alonso i Planes (tenor)

(C.V Català)

Comença els estudis de cant amb Mercè Puntí i posteriorment amb Maria Remolà i Montserrat Aparici.

Complementa la seva formació artística mitjançant cursos magistrals impartits per Magda Olivero i Dalton Baldwin.

 A l’edat de 8 anys ingressa a l’escolania Pia Balmes tot debutant al Gran Teatre del Liceu amb l’òpera «La Bohème» i cantant a les següents temporades diversos titols com : «Carmen», «Turandot», » Mefistòfeles», «Werther» i «Tosca» entre d’altres.

Inicía la seva carrera com a solista amb Joventuts Musicals de Barcelona i és en aquest moment quan ja es centra cap a un tipus de repertori.

El Lied (Schubert, Strauss, Shumann ), la Chansón Francesa (Faurè, Berliozz Poulenc) i Cançó Catalana (Montpou, Toldrà, Morera,) serán estils claus dins la seva trajectòria musical i dins del camp operístic la seva veu amb condicions Belcantistes per excel·lència li ha permès abastar autors com Mozart, Rossini,

i sobretot Donizzetti del qui concretament n’ès un gran intèrpret demostran-t’ho per mitjà de l’elegància en el fraseig i la particular línia vocal que precisament el caracteritza.

Durant 3 anys i de la mà del prestigiós crític d’òpera de la Vanguàrdia , Roger Alié,  actua a les óperes : «Rita», «Don Pasquale», «La Flauta Màgica», «Bastià i Bastiana» tot realitzant papers principals.

Col·labora amb el compositor Lluís de Arquer tot inaugurant el «Teatre més petit del món» fent d’aquest espai una referència de prestigi dins l’àmbit musical Barceloní.

Actualment compagina les seva activitat concertística amb el seu rol de «Monostatos» dins l’espectacle «La petita Flauta Màgica» adaptació de «La Flauta Màgica» de Mozart, producció del Gran Teatre del Liceu – Comediants.

Tanmateix cal destacar la seva recent incorporació a l’obra «El vestit nou de l’emperador» muntatge del Teatre Nacional de Catalunya amb música d’ Ignasi Terraza.

Ha cantat als principals teatres de la geografía Espanyola.

Dins l’apartat de música de Fusió, forma part del grup «ContraDanzaFusión», conjunt musical innovador que cerca l’havanera de saló Cubana i la l’evoluciona mesclant-la amb un estil líric. D’aquesta manera aquest grup es consolida com investigadors i estudiosos d’aquest gènere tot especialitzant-se en: Havaneres, «músicas de ida y vuelta», «danzón» i Contradances.

L’acceptació per part del públic i d’experts, els ha reportat la grabació del seu primer disc «La Bella Cubana» i també la participació dins de certàmens com artistes convidats.

Recentment ha enregistrat el tema «Ave Maria» composició de Romà Alonso dins del disc «Pasión».

(C.V. Castellano)

Empieza los estudios de canto con Merce Puntí y posteriormente con Maria Remolà y Montserrat Aparici.Complementa su formación artística con clases magistrales impartidas por Magda Olivero y Dalton Baldwin.

A los 8 años de edad ingresa a l’escolanía Pia Balmes debutando así  en el Gran Teatro del Liceo cantando en el coro en las ópera de “La Bohème” y en las siguientes temporadas otros títulos tales como : “Carmen”, “Turandot”, “Mefistófeles”, “Werther” y “Tosca”.

Inicía la seva carrera com a solista amb Joventuts Musicals de Barcelona i és en aquest moment quan ja es centra cap a un tipus de repertori.

El Lied (Schubert, Strauss, Shumann), La Chansón Francesa (Fauré, Berlioz, Poulenc) y la Cançó Catalana  (Montpou, Toldrà, Morera) serán estilos claves dentro de su trayectória musical y dentro del campo operístico, su voz, con condiciones Belcantistas por exceléncia le habrán permitido abastar autores como Mozart, Rossini y Donizetti de quien concretamente es un gran especializado mostrándolo así por medio de su elegancia en su fraseo y la  particular línia vocal que lo caracteriza.

A lo largo de 3 años y de la mano del prestigioso crítico de ópera de “La Vanguardia”, Roger Alié, Ricard Alonso actúa en las siguientes producciones operísticas :

«Rita», «Don Pasquale», «La Flauta Màgica», «Bastià i Bastiana» realizando así los papeles principales.

Colabora con el compositor Luís de Arquer inaugurando el “Teatro más pequeño del mundo” haciendo de éste espacio un lugar de referencia dentro del prestigio del ámbito musical Barcelonino.

Actualmente realiza su rol de “Monostatos” dentro del espectáculo “La pequeña flauta Mágica” adaptación de la Faluta Mágica de Mozart dirigida al público infantil, producción de “Els comediants” y el “Gran Teatre del Liceo”

Asimismo, cabe destacar su reciente incorporación dentro de la obra “El vestido nuevo del emperador” montaje del Teatro Nacional de Catalunya con partitura del gran intérprete de Jazz Ignasi Terraza.

Ha cantado en los principales teatros de la geografía Española.

Dentro del apartado de “música de Fusión”, es integrante del grupo “Contradanzafusión

Conjunto musical innovador que interpreta la habanera de salón Cubana y la evoluciona mezclándola con un estílo acercándose a la lírica. De este modo este grupo se consolida como investigadores y estudiosos del género y así se especializan en : Habaneras, “musica de ida y vuelta”, “Danzones” y “contradanzas”.

L’acceptación por parte del público y de crítica experta les ha reportado la grabación de su primer trabajo discográfico bajo el título “La Bella Cubana” así como la participación en numerosos certámenes y festivales como artístas invitados.

Ha enregsitrado el tema «Ave Maria» dentro del disco Pasion del compositor Romà Alonso.

Deja un comentario

No hay comentarios aún.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

  • Calendario

    • junio 2023
      L M X J V S D
       1234
      567891011
      12131415161718
      19202122232425
      2627282930  
  • Buscar